11.19.2016

SPECIAL.ALEGERI PARLAMENTARE 2016. Interviu cu Marius Fenichiu , Singurul candidat independent din Prahova, la Camera Deputaţilor.


Încă de la început, spunem că nu promovăm şi nu susţinem niciun candidat la alegerile parlamentare din data de 11 decembrie 2016.
Info Ploieşti va încerca (voluntar) să realizeze interviuri (on-line) cu candidaţii la alegerile pentru Parlamentul României (Senat şi Camera Deputaţilor), indiferent de culoare politică sau interese.
Vom încerca să aducem în plin plan, cititorilor noştri ce le promit candidaţii şi să reflecte pe cine vor vota în data de 11 decembrie 2016, astfel încercând să fim cât mai obiectivi.
Primul interviu, este cu Marius Fenichiu, fost candidat la Primăria municipiului Ploieşti, actualmente fiind singurul candidat independent din Prahova, la Camera Deputaţilor.
Ce are de spus, în interviul de mai jos:

INFO PLOIEŞTI CITY: A debutat campania electorală şi deja a început circul la Ploieşti. Cum vede Marius Fenichiu acest debut de campanie?

MARIUS FENICHIU:
- Campania electorală a început de mult, mai precis, imediat după alegerile
Locale! De vreo lună şi jumătate însă, partidele sunt cu motoarele turate, având zilnic cel puţin câte un reprezentant la televiziunile locale, unde şi-au făcut pur şi simplu campanie. Desigur, totul contra cost! Şi ca să fiu clar, nu incriminez în vreun fel televiziunile, ci vreau doar să fie clar pentru toate lumea, ca partidele îşi permit să plătească! Şi nu puţin! De unde...?
            Ca să revin şi la televiziuni, unele, pentru a încasa cât mai mulţi bani, nu mai organizează dezbateri electorale, care conform legii nu sunt contra cost, ci transmit doar emisiuni electorale, contra unor sume frumuşele, că au partidele de unde! Eu însă că independent, ca de altfel orice om onest, nu am bani să plătesc emisiuni electorale.
În rest, campania offline se bazează pe lipit afişe şi trădări de ultim moment ale traseistilor, partidele războindu-se între ele cu privire la ce membri şi câţi membri racolează unul de la altul. Despre ce îi doare pe cetăţeni,... mai puţin!

INFO PLOIEŞTI CITY: Ce le promiţi prahovenilor?

MARIUS FENICHIU:
          - Ca independent, i-aş desconsidera pe prahoveni dacă le-aş prezenta un program de guvernare, deoarece şi dacă aş obţine toate voturile din Prahova, nu l-aş putea aplica, ca independent. Pot face însă multe lucruri ca deputat independent, neavând legate “aţe” de la partid, singura legătură care mă obliga cu adevărat, fiind cea cu cetăţenii.
           Eu nu fac promisiuni de fel, pentru că eu însumi, care am activat 24 de ani în politică, sunt sătul de promisiunile auzite din gurile politicienilor, darămite oamenii de rând! Le spun însă prahovenilor, că aşa cum am fost onest până acum, indiferent de funcţiile pe care le-am ocupat, voi fi şi ca deputat şi cum nu am făcut-o până acum, nu voi intra nici de acum înainte în mocirla compromisurilor, pentru a obţine profituri personale.
            Voi avea totuşi câteva obiective pe care îmi voi concentra activitatea, până când vor fi rezolvate, chiar dacă asta înseamnă şi toată perioada mandatului.
            Voi fi vocea prahovenilor în Camera Deputaţilor şi în faţa tuturor instituţiilor statului, promovându-le şi apărându-le totodată interesele!
            Cum Prahova este un judeţ cu suprafeţe mari de păduri, mă voi bate pentru aplicarea strictă a legislaţiei referitoare la întreţinerea şi exploatarea zonelor forestiere, pentru a opri jafurile din păduri şi mă voi bate şi pentru aplicarea strictă a legii în privinţa protecţiei mediului, pentru reducerea la minimum posibil a poluării, care afectează foarte mulţi cetăţeni.
            Totodată, pe toată durata mandatului, voi acţiona pentru eliminarea imunităţii demnitarilor, nu doar ale parlamentarilor, element extrem de important în lupta anticorupţie şi chiar dacă sună un pic pompos, care a impietat mult asupra progresului României.

INFO PLOIEŞTI CITY: Te “înţepi “cu primarul de la Măneciu (Vasile Cordos) după incidentele de la Măneciu, de la meciul Avântul Măneciu – Petrolul Ploieşti. Ce anume nu vrea să înţeleagă sau ce are cu noi, suporterii echipei Petrolul Ploieşti?

MARIUS FENICHIU:
           - Sunt mai multe de spus. În primul rând nu mă “înţep” cu primarul! El m-a jignit de mai multe ori, pentru că i-am cerut să-şi ceară public scuze suporterilor petrolişti, pe care i-a numit public hoţi şi vandali, după care a urmat momentul meciului dintre Avântul Măneciu şi PETROLUL PLOIEŞTI, când un grup de golani din Măneciu a atacat cu pietre câţiva suporteri petrolişti, eveniment care putea fi urmat de o tragedie. Ei bine, primarul Cordos a găsit de cuviinţă să îi învinovăţească tot pe suporterii petrolişti şi m-a luat din nou “în primire”, jignindu-mă repetat, pentru că văzând clar desfăşurarea acelui incident, am relatat public despre el.
          Cunoscând şi câteva detalii de natură politică, consider că această atitudine face parte dintr-o acţiune mai amplă, concertata, de decredibilizare şi destrămare a grupului suporterilor Petrolului, cu scopul final că marca PETROLUL, aflată momentan în patrimoniul Primăriei Ploieşti, să nu ajungă la PETROLUL 52, ci să ia o altă destinaţie.

INFO PLOIEŞTI CITY: Care partid ţi se pare mai incomod?

MARIUS FENICHIU:
          - Cam toate sunt la fel! Mă refer că pentru unul ca mine, toate sunt incomode, având în vedere sumele mari de bani pe care le utilizează în campanie. Învârt la propriu sume uriaşe de bani, deşi aproape toate au datorii de sute de mii sau milioane de euro!!! Sper că oamenii să înţeleagă că aceşti bani nu pică din cer! Asta nu înseamnă că nu trebuie să existe partide politice, pentru că pluripartidismul politic este esenţa democraţiei. Însă, oamenii ar trebui să aleagă în funcţiile publice şi independenţi, care nu au niciun fel de obligaţii faţă de grupurile mafiote existente acum în partide, eu fiind un astfel de exemplu. Unul ca mine, are curajul să îi înfrunte pe aceşti mafioţi şi să aducă în atenţia publică multe ilegalităţi, care rămân necunoscute publicului larg, pentru ca reprezentanţii partidelor se acoperă de multe ori între ei, interesele transpartinice fiind mai puternice decât interesele cetăţenilor, pe care ar trebui să-i reprezinte. Mai mulţi independenţi, precum unul ca mine, ci nu penali ca Elena Udrea, care ar deconspira mârşăviile pe care mulţi reprezentanţi ai partidelor le fac prin înţelegeri obscure între ei, ar fi nişte ghimpi pentru partide. Astfel, prezenta independenţilor în parlament, care să ia atitudine împotriva tuturor activităţilor obscure ale partidelor, poate fi unul din elementele care să determine partidele să-şi “cearnă” oamenii şi să se reformeze, pentru a recâştiga încrederea cetăţenilor.

INFO PLOIEŞTI CITY: Ce-şi doresc prahovenii de la candidatul Marius Fenichiu?

MARIUS FENICHIU:
            - Prahovenii cu care am stat de vorbă şi care m-au asigurat de susţinerea lor, au dorinţe legitime, care se potrivesc perfect cu felul meu de-a fi! Îmi cer să nu mă schimb şi să rămân acelaşi om onest şi intolerant faţă de corupţi şi doresc ca după ce voi deveni deputat, să fiu apropiat de ei, să interacţionez cu ei în mod regulat, pentru a-mi transmite problemele cu care se confrunta şi pentru că la rândul meu să le duc în atenţia celor ce ar trebui să le rezolve din punct de vedere instituţional, în mod normal.

INFO PLOIEŞTI CITY: Cam greu pentru anumite partide să-şi declarare sumele “donate “pentru campania electorală. Tu de unde ai fonduri? Mai ales că independenţii, nu prea găsesc sponsori.

MARIUS FENICHIU:
             - Legea electorală şi legea finanţării campaniilor electorale, au multe prevederi nedemocratice, pentru că au fost concepute de către partide mafiote reprezentate în parlament la momentul adoptării lor, pentru a-şi asigura un avantaj în raport cu partidele neparlamentare şi cu candidaţii independenţi. Controlul finanţării partidelor politice şi al campaniilor electorale este doar aparent, pentru că în realitate, partidele îşi încep campania electorală cu 3-4 luni înainte de alegeri, cheltuind sume mari de bani pe care nu trebuie să le justifice. În campania oficială de 30 de zile, în care trebuie să se justifice banii, se cheltuie foarte mult la “negru”, sume care sunt greu de dovedit că au fost cheltuite.
             - La mine nu vin oamenii de afaceri să mă sponsorizeze, pentru că am devenit deja cunoscut pentru faptul că nu fac compromisuri, în sensul de a promite anumite servicii din funcţia pe care aş ocupat-o, contra unei contribuţii financiare la campania electorală. Pentru aceasta campanie am primit o donaţie de 4000 de lei de la un foarte bun prieten, bani care provin nu din afaceri, ci dintr-un loc de muncă bine plătit, suma fiind declarată cu documentele aferente la AEP. În plus, îmi permit să mai aloc din bugetul propriu încă 1000-1500 de lei, dacă voi considera că mai este nevoie.

INFO PLOIEŞTI CITY: Ce prezenta la vot preconizezi?

MARIUS FENICHIU:
          - În jur de 30%.

INFO PLOIEŞTI CITY: MOMENTUL ADEVĂRULUI
Cel mai bun politician ploieştean este...?

MARIUS FENICHIU:
- Cred că Graţiela Gavrilescu.

INFO PLOIEŞTI CITY: Marius Fenichiu vs Adrian Dobre, Andrei Volosevici, Cristian Ganea.

MARIUS FENICHIU:
          Adrian Dobre i-a minţit pe suporterii ploieşteni că are soluţii pentru Petrolul, iar acum a “pitit” marca şi sigla. Despre cum îşi face treabă de primar, spun doar să comparăm primele 5 luni din mandatul lui Bădescu, cu primele 5 luni din mandatul lui Dobre şi vedem că sunt la fel! Concluzia? Adrian Dobre este primarul care nu este primar!
           Andrei Volosevici se vedea deja primar, deşi i-am spus încă de toamna trecută că nu va mai fi niciodată primarul Ploiestiului, nu pentru că va pierde alegerile, ci pentru că nu va apuca să candideze. Dacă unii îl mai doreau o dată la primărie, procurorii DNA au spus că cele 7 milioane de euro “evaporaţi” în mandatul său sunt prea mulţi bani şi Ploieştiul nu-şi mai permite încă o asemenea “gaura” şi aşa ne-am pricopsit cu Dobre! Cu speranţa că nu va trebui să privească soarele prin găurele, a întors Volo privirea spre răsărit şi şi-a spus în barbă că nu contează în ce parte se uită, ori spre dreapta, ori spre stânga, aceeaşi rotaţie trebuie să o facă capul. Imunitate să aibă! Şi o caută pe lista ALDE, dar îi dau o veste proastă, nu o s-o obţină!
               Cristian Ganea este trecător prin politica mare! A fost paraşutat în funcţia de viceprimar, de un grup de interese din PSD, după care hop în funcţia de Preşedinte al PSD Ploieşti, după care lumea îl şi vedea deputat, dar nu ştiu dacă şi el se vedea! Faptul că din poziţia de Preşedinte al PSD Ploieşti nu a obţinut un loc eligibil pe listele parlamentare, nu mai lăsa loc de comentarii.

INFO PLOIEŞTI CITY. Dacă ieşi deputat, care este primă " masura "pe care o vei lua_o ?

MARIUS FENICHIU:
           - Funcţia de deputat nu este o funcţie executivă, deci nu pot lua o măsură în sensul la care probabil te gândeşti, precum pot lua cei care activează în administraţia locală sau centrală. Voi începe din primele zile, să lucrez la proiectele pe care mi-am propus să abordez ca deputat.

INFO PLOIEŞTI CITY: Ai făcut vreodată afaceri cu statul?

MARIUS FENICHIU:
            - NU!

INFO PLOIEŞTI CITY: Ştiu că ai mulţi prieteni în politică, de la mai multe partide. Te bazezi şi pe sprijinul lor?

MARIUS FENICHIU:
             - Sigur că da! Am prieteni în mai multe partide, care deja m-au susţinut, ajutându-mă să strâng cele 7545 de semnături, fără de care nu mi-aş fi putut depune candidatura pentru Camera Deputaţilor.
              Am spus de multe ori ca partidele sunt conduse de structuri mafiote, dar au înregimentaţi şi mulţi membri oneşti, cu verticalitate morală, dar care din diverse motive, nu se “rup” de partide. La aceştia nu am nicio rezervă să apelez.

INFO PLOIEŞTI CITY: Cât continui “războiul “cu Vasile Cordos?

MARIUS FENICHIU:
          - Se pare că din motive doar de el ştiute, Cordos are un război cu suporterii petrolişti, pe care vrea să-l exploateze şi electoral! Eu nu am un război cu Vasile Cordos, ci doar am reacţionat ca suporter petrolist, la atitudinea lipsită de bun simţ, pe care a avut-o la adresa suporterilor Petrolului.

INFO PLOIEŞTI CITY: Ce speri pe data de 11 decembrie într-o luptă în care, privind realist lucrurile, se bat 4-5 partide?

MARIUS FENICHIU:
           - Sunt singurul candidat independent în judeţul Prahova, la alegerile pentru Camera Deputaţilor şi sunt convins că voi obţine încrederea şi votul prahovenilor şi voi deveni deputat independent. Deputat independent de mafia partidelor şi a găştilor de interese pe care partidele le reprezintă şi voi fi deputatul prahovenilor.


P.S. INFO PLOIEŞTI CITY nu-şi asumă promisiunile electorale ale candidaţilor, nu susţine niciun partid politic sau candidat independent, dar prin aceste interviuri oferă cititorilor săi obiectivitate şi libertatea de a alege, de a-şi face o idee cu cine vor vota, la data de 11 decembrie 2016.


Rămâneţi pe site, urmează alte interviuri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *