1.18.2017

EXCLUSIV INFO PLOIEŞTI CITY 2017. Primul interviu Ioana Popescu pe anul 2017 este acordat site-ul nostru. “Ioana Popescu: Am început să mă îndrăgostesc de Frankfurt, acest oraş cosmopolit, grăbit, multicultural şi foarte “fiţos”


 Jurnalistă, cântăreaţa şi scriitoarea Ioana Popescu a părăsit de ceva timp România şi s-a mutat alături de logodnicul ei, Eduard, în Frankfurt, unul dintre cele mai mari şi cosmopolite oraşe ale Germaniei. Ea are nişte proiecte în derulare pentru acest an, mai bine zis, chiar la finalul anului trecut a fost cât pe ce să îşi lanseze cel de-al doilea roman al ei, dar s-a răzgândit, şi aşteaptă acum momentul prielnic din 2017 pentru acest lucru. Ce mai face însă Ioana în acest mini New York-ul german, (aşa cum este poreclit Frankfurt-ul), aflăm în următorul interviu, cu detalii exclusive, direct de la ea.

GABRIEL DIMA: Salutare Ioana şi bine te-am găsit în 2017! Ce faci acum şi cum te acomodezi cu Frankfurt?

IOANA POPESCU:
În primul rând vă pup pe toţi cei care ne citiţi acest interviu şi evident şi pe tine Gabi Dima şi un an excelent vă doresc tuturor. Este o plăcere să răspunzi la întrebări online, când stau acasă în papuceii mei pufoşi, cu o ciocolată caldă lângă mine şi să mă gândesc la ce vreau să fac, şi cum să exprim aceste lucruri pentru toţi cei de acasă. Fie că vorbim despre cei din România, fie că vorbim despre cei de la casele lor care sunt ca şi mine, în ţări străine, în diaspora.
Apropos de Frankfurt, vreau să îţi spun că am început să mă îndrăgostesc de acest oraş cosmopolit, grăbit, multicultural şi scump. Un oraş foarte mişto. Mie nu îmi plăcea la început! Era prea modern, prea cu fiţe, mai ales că mie îmi plac oraşele vechi, pline de legendă, nu să fie aglomerat de construcţii SF şi de zgârie-nori! Dar acum, după un an şi ceva sunt ok aici, mi-am făcut prieteni în Germania, am început să vorbesc încet-încet germana.

GABRIEL DIMA: Sunt de notorietate dezvăluirile tale din trecut despre vedete în revistele, X Magazin său ŞOC şi CE pe care le conduceai. Îţi dau doar două exemple: ca Bianca Dragusanu a fost bătută de foşti iubiţi, sau că a fost săracă în tinereţe. Acum abia, după ani, Bianca a confirmat acele lucruri. Cum te simţi, având în vedere că pe atunci, în urmă cu vreo 5-7 ani, erai acuzată în direct chiar de către ea, la TV, că sursele tale din Deva şi Petroşani minţeau?

IOANA POPESCU:
 Corect. Este tardiv ce îmi spui şi ce aflu din presa din România acum, că anumite vedete recunosc abia acum, după ani şi ani lucrurile despre care eu am scris acum 10 sau 7 sau 5 ani în revistele conduse de mine. Nu mă încălzeşte cu nimic. Nimeni nu mai ţine minte un titlu, darămite semnătura de sub un articol sau de sub un editorial. Dovada cea mai vie este ca în urmă cu un an şi ceva mă pomenesc că tocmai o colegă de breaslă cu care petreceam în cluburi, Liliana Levinta, că are supremă neruşinare să îmi spună în direct, la Kanal D că cică ea a fost cândva şefa mea – când evident nu fusese, ci venise după echipa mea la ziarul Gardianul, după un an. Sau când tot ea m-a apostrofat cu neruşinare: “ce carte ai scris tu?” – când eu am făcut de mii de ori public faptul că am lansat în 2006 romanul “Fetele lui Jimmy”. Asta înseamnă nesimţire, să ataci un ziarist şi scriitor şi să îl denigrezi ca şi cum nu ar exista decât două poze sexy cu acel cineva, şi nu o muncă de 17 ani şi tone de materiale publicate şi câteva cărţi, asta înseamnă că eşti foarte rău intenţionată şi mă urăşti. De asta am şi atacat la un moment dat nişte persoane care se făceau ca nu ştiu că eu lucrez în presă încă din 1997, se făceau ca nu ştiu că eu am scris mii de articole, interviuri, anchete, editoriale, şi le era foarte convenabil să îmi spună rânjind: “nu ştiu ce articole ai scris tu, dar ştiu ce poze sexy ai făcut!”. Asta mi-a zis-o un fost şef de-al meu de la Libertatea. Iniţial, eu m-am simţit vinovată pentru faptul că am făcut nişte şedinţe foto sexy de-a lungul anilor. Apoi am reflectat şi mi-am zis: “stai un pic! Ce legătură are faptul că eu ador să pozez, cu faptul că am făcut anchete beton şi am scos pe prima pagină ani întregi cele mai tari bombe de presă mondenă din România?! Nu are nicio legătură! Deci marş!”
Ştiam ce riscuri sunt şi că presa este o junglă. De fapt, nu ştiam în 1997 când m-am dus la “Ziua” ca să mă apuc de jurnalism, ca presa este chiar o junglă. Dar pe parcurs mi-am dat seama. Dar tot nu m-am oprit. Din dragoste pentru jurnalistică, pentru scris şi pentru adevărul din spatele măştilor şi al PR-ilor.

GABRIEL DIMA: Hai să revenim la lucruri mai frumoase! Ce se poartă, ce nu se poartă în Germania? Germania, care până la urmă este una dintre cele mai avantgardiste tari din Europa, din toate punctele de vedere!

IOANA POPESCU:
Orice! Se poartă orice, câtă vreme porţi acele ţinute din suflet, şi îţi face plăcere să le pui pe tine, şi îţi vin bine. Nu suport, de fapt urăsc ideea că trebuie să fii la modă şi îţi iei ori haine scumpe, ori fake, ori prea trăznite, colorate sau ciudate, ca să arăţi că eşti la modă. Trebuie să SIMŢI modă. Mi-a produs greaţă câştigătoarea de la “Bravo ai stil”, de exemplu. Fata aia nu are treabă cu eleganţă, cu modă sau cu bunul gust. Ea doar s-a uitat pe internet la ce este mai “la modă pe afară”, ce este “mai trăznit”, şi aşa s-a dus în show. Nu! Nu aşa se face ca să “fii la modă”! Moda eşti TU! Ceea ce simţi că eşti în acea zi, cu aia te îmbraci.
Lumea pe aici se îmbracă în fel şi chip, de la foarte bine îmbrăcate sau dichisite, până la sport. Femeile de afaceri – nu toate, dar o mare parte dintre ele - se îmbracă sport, casual, sunt tatuate, au piercinguri peste tot, şi seara, după ce vin de la serviciu, se baga într-un club unde dansează pe mese şi pleacă pe două cărări acasă.

GABRIEL DIMA: Ce cărţi mai citeşti?

IOANA POPESCU:
Având în vedere că am fost înainte de Crăciun câteva zile în România, evident am adus printre alte provizii, precum un nou laptop şi produse culinare româneşti, care aici în Germania nu se prea găsesc, dar şi o grămadă nouă de cărţi. Acum “lucrez” la vreo 5-6 – eu citesc din mai multe deodată: Giovanni Boccaccio – “Fiammetta” (care este de fapt despre viaţa unui foste iubite de-a lui), “Aproape de Dede” (o strălucită poveste tragicomică despre adevărata viaţă a unei familii normale, de oriunde, nu doar din Belgia, de unde se întâmplă acţiunea), alte romane româneşti, cât şi, evident, “Lernen sie Deutsch” (am ajuns cam la partea cu B1 - cine ştie, cunoaşte).

GABRIEL DIMA: S-a scris în presă central ca mama ta a moştenit o vilă în Bucureşti. Şi că ai dat în judecată o fostă angajată de-a ta care are să îţi dea câteva mii de euro. E adevărat?

IOANA POPESCU:
Da. Totul este adevărat. Mie mi-ar plăcea să păstrăm vila din centru ca să facem un club sau un hotel, dar mama este însă, din păcate, de altă părere. Ea este scorpion ca şi mine, deci nu vreau să iasă scântei. O iubesc prea mult ca să o supăr. Ce decide ea să facă cu vilă, asta va fi! Cât despre procesul celălalt. Da, respectivă individa, o femeie pe care am ajutat-o în nenumărate rânduri în afară de acest împrumut, trebuia de mulţi ani să îmi dea înapoi banii pe care eu i-am dat cu bună credinţă şi pe care trebuia să mi-i înapoieze într-un termen care a trecut deja de vreo patru ani!!! Mi-a dat înapoi, dar după multe insistenţe, doar o mică parte din ei. Dacă nu făceam act la notar când i-am împrumutat cei 5000 de euro, probabil că acum era dispărută şi banii mei, canci! Deci aştept următorul termen, care este în ianuarie, acum, şi sper ca justiţia din România să rezolve cât mai repede acest caz şi să îmi recuperez banii! Oricum mulţumesc din suflet avocaţilor mei şi anunţ pe această cale că intenţionez ca în 2017 să mai deschidem câteva procese bine întemeiate.:)

GABRIEL DIMA: Cu hobby-urile sau munca ta ce mai faci? Unde mai cânţi, scrii, lucrezi?

IOANA POPESCU:
În acest moment aştept momentul propice să lansez romanul meu numărul 2: “Fata cu ochi de chihlimbar” pe care vreau să îl public şi lansez în Bucureşti, în cursul acestui an, (am mai scris şi un volum cu nuvele pe care însă vreau să îl completez cu alte câteva scrise aici în Germania şi să îl public mai târziu). Intenţionam să lansez cartea “Fata cu ochi de chihlimbar”, care este despre viaţă fabuloasă a bunicii mele, la final de an 2016, dar nişte probleme cu editura m-au făcut să mă gândesc încă o dată dacă este cazul să mă stresez cu lansarea într-un termen foarte scurt, practic totul era la limita înainte de Crăciun, când se tipărea, când ajungeau cărţile, vedetele nu erau în oraş, corectura nu era foarte ok în fine.., şi am zis că mai bine las pe la anul. Cât despre muzică, cânt uneori la o discotecă de aici în Frankfurt unde se face karaoke, şi am primit câteva oferte foarte interesante de la colegi romani de a face câteva melodii pentru Eurovision Germania. Cât despre filme, o idee mai veche de-a mea este să mă apuc să încerc să filmez şi să produc “Dracula Lady partea 2”. Prima parte am filmat-o acum vreo 6 ani în Italia, în Toscana. Asta va fi filmată în Germania. Din prima parte a rămas doar trailerul, pentru că OTV, televiziunea unde s-a făcut montajul şi unde erau toate casetele mele s-a desfiinţat şi acolo au rămas toate lucrurile, din păcate.

GABRIEL DIMA: Ştim că nu eşti vegetariană, dar ce părere ai despre vedetele noastre din show-biz care se declară “mari vegetariene “?

IOANA POPESCU:
După părerea mea umilă, cred că mi se pare o nesimţire şi o falsitate jenantă să spui că eşti vegetariană. - Şi ştiu pe puţin trei aşa-zis persoane publice de la noi care declară asta peste tot -, câtă vreme înfuleci fiinţe nevinovate precum: creveți, languste, stridii, homari, crabi, langustine, scoici, sepii, caracatiţe etc. Ca să nu mai zic că pe ascuns ele consuma carne de porc, ştiu din surse sigure!

GABRIEL DIMA: Că tot suntem la capitolul “Dive fake”, ce părere ai despre multele persoane publice care se folosesc de anumite reţele de socializare pentru a promova diferite firme de la care ele iau bani?

IOANA POPESCU:
Cineva să le explice "divelor" care tot recomandă produse pe facebook, că 50% din fanii lor nu înţeleg despre ce e vorba, iar restul de urmăritori ori n-au bani de aşa ceva, ori râd cu gura până la urechi de ele.

GABRIEL DIMA: Ne era dor de jovialitatea ta cât şi de aciditatea afirmaţiilor tale! Când ai de gând să reîncepi să faci emisiunea ta, “Ioana Night Show “, unde te puteai desfăşura în voie?

IOANA POPESCU:
M-ai prins... este o idee la care mă gândesc de ceva timp. Evident, nu trebuie să fiu în România pentru a o filma şi monta! În curând va veni în Frankfurt şi un fost coleg de-al meu, nu vă zic cine, surpriză! Aşa că cine ştie, poate voi avea până în vara un cadou pentru fanii emisiuni mele, Ioana Night Show, mă refer la un nou sezon...;)

GABRIEL DIMA: Ştim că eşti logodită, când te vedem şi în rochie de mireasă, şi de data asta nu pe podium, în prezentări de modă, ci în biserică, alături de Eduard?

IOANA POPESCU:
I. P. Aşa este, suntem logodiţi de un an şi ceva, din decembrie anul trecut, când am primit inelul de logodnă cu diamant într-o biserică de lângă Stuttgart! Cât despre nuntă, suntem amândoi perfecţionişti aşa că vrem ca şi nunta să fie perfectă, atunci când va fi ea. Aşa că o să mai aveţi de aşteptat un pic până punem totul la punct. Dar o să te anunţ şi invit, evident, când şi unde vom fixa ceva.

GABRIEL DIMA: Ce îţi doreşti pentru acest an?

IOANA POPESCU:
Doresc multă sănătate atât mie cât şi celor dragi mie, îmi doresc să îmi intră mai rapid în cap limba germană, îmi doresc să lansez în curând o nouă melodie, pe care poate o înscriu şi la Eurovision Germania, apoi vreau mult să continui proiectul filmului “Dracula Lady”, conceput de mine, cu partea a doua, îmi doresc să am din nou inspiraţie, pentru că de câteva luni sunt în pană gravă atât în ceea ceea ce priveşte pictura, cât şi în ale scrisului..., îmi mai doresc să cânt zilnic sau măcar săptămânal undeva, într-un local, pentru că îmi lipseşte foarte mult să cânt, mai vreau că vacanţa de anul ăsta să fie într-o ţară exotică pentru că eu ador soarele iar anul trecut am cam dus lipsă de el, îmi mai doresc foarte mult să am din nou un căţeluş, de data asta vreau un buldog englez. Şi mai doresc ca presa din România să îşi revină, şi nu numai presa, dar şi economia şi viaţa din România să fie mult mai ok în 2017. Vă pup cu drag!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *