1.07.2017

SUPER INTERVIU ( on-line ) cu jurnalista Oana Stoica. " Fac meseria de reporter de peste 21 de ani. Asta cred că spune totul..."


 Despre Oana Stoica putem spune ca este una dintre cele mai bune jurnaliste  din Prahova. 
Modesta,sincera ,obiectiva . Mereu in mijlocul evenimentelor , de peste 21 ani , fiind reporter la Telegraful de Prahova , ziarul Prahova , Prahova Tv ,RTV ,actualmente la RepublikaNews .

Desi munca de jurnalist cere sacrificii , timpul fiind limitat in multe situatii , Oana Stoica a avut deosebita placere sa raspunda la un interviu pentru Info Ploiesti City .
Ca o paranteza , subsemnatul o cunoaste pe Oana Stoica de 4 ani , fiind foarte mandru de acest lucru.


GABRIEL DIMA .Sarut mana si multumesc .3 cuvinte despre Oana Stoica …

OANA STOICA :
Curajoasă, ambițioasă, o persoană care știe să acorde și a doua șansă.

 
GABRIEL DIMA : Cel mai frumos /penibil moment de pana acum…

OANA STOICA :
Cel mai frumos moment a fost acela când am devenit mama, acum 14 ani. Dacă vorbim din punct de vedere profesional, au fost multe momente frumoase, dar cele mai apropiate de sufletul meu sunt cele în care am reușit, prin intermediul demersurilor jurnalistice, să ajut ca viața unor oameni să se schimbe în bine.
Cel mai penibil? Poate dezamăgitor….nu penibil. Atunci când oamenii pe care i-ai ajutat la un moment dat, au demonstrat că nu meritau efortul.

GABRIEL DIMA : Este atat de frumoasa meseria de reporter ?

OANA STOICA :

Fac meseria de reporter de peste 21 de ani. Asta cred că spune totul. Am avut parte de toate provocările acestei meserii și am rămas în branșă. Am străbătut toate etapele, de la reporter de presă scrisă, până la televiziune și online. Am ratat doar să lucrez în radio…Este o meserie ….și frumoasă, dar care are și aspect mai puțin plăcute. Este o meserie periculoasă de multe ori, dar și care îți oferă satisfacții infinite.
 
GABRIEL DIMA : Cel mai frumos moment si cea mai tare balba dintr-un live …

OANA STOICA :
Cred că cel mai frumos moment din cariera mea de reporter a fost cand, fiind corespondent pentru un post de televiziune national, am realizat un reportaj care a schimbat radical viața unei familii întregi. Era vorba despre un baiețel de numai un an, Lucas, care s-a născut cu deficiențe de auz. Practic copilul nu auzea deloc. Protezele auditive costau enorm, iar tinerii părinți ai băiețelului nu își permiteau. Reportajul a intrat în jurnalul de ora 8, iar la ora 9 familia primea un telefon salvator. Aflat acum 2 ani în penitenciar, Gigi Becali a fost extrem de impresionat de reportajul realizat de mine. A sunat și a spus că donează cei 25.000 de euro pentru Lucas. A și facut asta chiar în acea zi, iar acum micuțul Lucas, poate auzi.
Cea mai tare bâlbă dintr-un live? Este inevitabil să nu se întâmple și așa ceva. Este vorba de mult stress, de suprasolicitare, atunci când faci live-uri de la prima oră și până seara târziu, sau de emoții atunci când afli subiectul de live cu un minut înainte de a intra în direct, și ești nevoit să improvizezi. Da, am avut un moment amuzant…..Iarnă, am filmat până spre diminează localități înzăpezie din județ, oameni izolați, iar la 7 dimineața a trebuit să fac un live. Subiectul era legat tot de localități înzăpezite, dar din alt județ. Vă închipuiți ce a ieșit? Din cauza oboselii am încurcat județele, localitățile…și am stâlcit și câteva cuvinte. Dar….astea sunt riscurile meseriei.

GABRIEL DIMA : Ce alte pasiuni mai are Oana Stoica ?
 
OANA STOICA :
Îmi place să pictez, îmi plac filmele, iubesc caii și echitația. Cu siguranță am mai și alte pasiuni, astea mi-au venit în minte acum.

GABRIEL DIMA : Cum ai vedea noua generatie de jurnalisti ?

OANA STOICA :
Din nefericire, noua generație de jurnaliști nu poate învăța ce am învățat eu și jurnaliștii din generația mea. Când am debutat eu ca și reporter, meseria asta se făcea la picior, pe jos sau cu autobuzul. Nu existau telefoane mobile și nici atâtea surse ușoare și comode de informare. Fiecare știre era extrem de muncită, iar informațiile le obțineai destul de greu. Acum, este mult mai simplu, iar știrile ajung în spațiul public și la câteva secunde după ce s-au produs.

GABRIEL DIMA : Ultima carte citita…

OANA STOICA :
Miss Peregrine – o carte fantastică…..din toate punctele de vedere.

GABRIEL DIMA :
Unde se vede Oana Stoica peste 30 de ani ?

OANA STOICA :

Sper să mai exist peste 30 de ani…..cred că nu pot să mă gândesc atât de departe. Iar pe termen scurt, chiar nu stiu. Îmi plac provocările, așa că nu știu încotro mă va ghida destinul.

GABRIEL DIMA : Acorda-ti o nota pe o scara de la 1 la 10…

OANA STOICA :
Depinde pentru ce. Dar prefer ca un astfel de calificativ să îmi fie atribuit de ceilalți, nu de mine.

GABRIEL DIMA : Cum reuseste Oana Stoica sa-si mentina calmul in situatii limita ?

OANA STOICA :
Uneori nu prea îmi păstrez calmul. E un defect al meu. Dar sunt situații în care am reușit să rămân calmă pentru că altfel nu s-ar fi încheiat bine momentul respectiv.


GABRIEL DIMA : Modestia ta este o calitate sau un defect ?

OANA STOICA :
Clar o calitate! Deși sunt situații în care nu ai voie să fii modest. Și mă refer stric professional acum.

GABRIEL DIMA : Jurnalismul a fost visul tau ?

OANA STOICA :
Nu! Sincer! Am făcut o facultate economică și m-am trezit în postura de a mă angaja. Am ajuns la marketing, la ziaul Telegraful de Prahova, acum 21 de ani. Am stat la marketind fix 3 zile. Am fost ”împinsă” să scriu…..și mi-a ieșit. De atunci sunt reporter.

GABRIEL DIMA : Cea mai frumoasa vacanta …

OANA STOICA :
Au fost vacanțe frumoase, dar cele mai frumose au fost cele petrecute cu fetița mea. Iar viața nu s-a încheiat aici. Cine știe ce îmi rezervă viitorul?

GABRIEL DIMA : Ce face Oana Stoica in timpul liber ?

OANA STOICA :
Cu timpul liber stau extreme de prost. Mai exact, nu prea am timp liber.

GABRIEL DIMA : Ce-ti doresti de la anul 2017 ?

OANA STOICA :
Îmi doresc sănătate, e important ca tu și cei dragi ție să fie sănătoși, restul….vin de la sine. Și îmi doresc ca 2017 să aducă lucruri bune pentru toți cei pe care îi cunosc.


GABRIEL DIMA : Un mesaj pentru cititorii Info Ploiesti City si prahoveni…


OANA STOICA :
E un nou an în care Info Ploiești City poate să ne surprindă pe toți. Mult success ! Iar pentru prahoveni, dragilor, vă doresc din tot sufletul să aveți parte doar de lucrurile cu adevărat importante pentru voi, de sănătate și de oameni dragi în jurul vostru. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *