· 51,2% dintre tinerii şi părinţii cu copii între 16 şi 23 de ani din România aleg universitatea în funcţie de şansele mari de angajare imediat după absolvire
·
Peste 400
de studenţi ar putea învaţa fără taxă la cea mai bună universitate privată din
România
Bucureşti, 30 iunie: D&D Research a
lansat, la iniţiativa Universităţii Româno - Americane, cel mai recent raport
de cercetare din România ce măsoară percepţiile, nevoile, atitudinile şi
elementele decizionale privind învăţământul superior. Cercetarea a relevat
faptul că tinerii şi părinţii din România consideră că Universitatea Româno -
Americană este cea mai bună instituţie privată de învăţământ superior din
ţară.
Criterii de alegere a unei universităţi
Conform cercetării, pentru tinerii şi părinţii
din România, dintre elementele de succes profesional specifice unei
universităţi, cel mai important este ca „studenţii săi să aibă şanse mari să se
angajeze imediat după absolvire” alături de „să aibă parteneriate cu firme care
oferă studenţilor internshipuri”.
Din punct de
vedere al parametrilor logistici, cel mai important este „să ofere burse de
studii / locuri fără taxă”, urmat de disponibilatea unui campus modern, care
pune la dispoziţie cele mai noi calculatoare şi tehnologii şi burse de studii
şi internshipuri în străinătate.
În acest
context, Universitatea Româno - Americană anunţă o premieră pentru anul
universitar 2015 - 2016: oferirea de peste 400 locuri pentru programele de
licenţă fără taxa. Astfel, primii 20% din totalul studenţilor înmatriculaţi în
anul I de studii, la programele cu predare în limba română, în ordinea descrescătoare
a notelor de admitere vor beneficia de scutirea integrală a taxei de
şcolarizare pentru anul universitar 2015 - 2016.
În ceea ce
priveşte resursele umane, în alegerea unei universităţi primează ca instituţia
de învăţământ superior „să aibă profesori renumiţi pe domeniile lor de
cunoaştere”. Dintre criteriile personale, pe primul loc se situează amplasarea
universităţii într-un oraş care are potenţial profesional.
Sursele de informare şi luarea deciziei
În alegerea unei
universităţi, primele două cele mai importante surse de informare pentru
tinerii şi părinţii din România vin direct din instituţia de învăţământ:
profesorii (35%) şi studenţii (29%). Pe locul al treilea se află prietenii
apropiaţi şi familia (26%). La numai un procent distanţă se află internetul.
Decizia finală
cu privire la Facultatea aleasă este a tânărului şi numai în 5% din cazuri a
părinţilor. În această decizie Facultatea (specializarea) contează mai mult ca
Universitatea în 85% din cazuri.
În ceea ce
priveşte intenţia de continuare a studiilor, numai 38% din participanţi nu au
încă în planuri studii post universitare clar conturate, iar aproximativ 56%
sunt deja decişi pentru un master.
Percepţia tinerilor şi părinţilor asupra
Universitatii Romano - Americane
Conform
studiului realizat de D&D Research, Universitatea Româno - Americană este
percepută comparativ cu celelalte universităţi private din România ca având
profesori renumiţi şi burse de studii - ambele criterii importante pentru
public. Totodată este privită ca având parteneriate cu universităţi de
prestigiu din străinătate, campus modern, studenţi foarte buni, taxe corecte în
raport cu ceea ce oferă, acces facil la informaţii academice şi oportunităţi
pentru activităţi extra - academice.
În ceea ce
priveşte atributele privind imaginea, cultura şi succesul, Universitatea Româno
- Americană este percepută ca fiind puternic recomandată şi având prestigiu în
lumea academică. Mai mult, tinerii şi părinţii din România consideră că
studenţii care urmează cursurile Universităţii Româno - Americane au şanse mari
să se angajeze cu salarii mai mari decât media.
Studiul a fost
realizat în luna mai 2015 şi este reprezentativ la nivel naţional pentru oraşe
cu peste 50.000 de locuitori. Ancheta sociologică a fost efectuată telefonic pe
673 de persoane, tineri 16-23 ani (50%) şi părinţi cu copii între 16-23 ani
(50%).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu