Primăria
municipiului Ploiești, prin Serviciul Public Local Comunitar de Evidență a
Persoanelor Ploiești, le reamintește ploieștenilor că, în cazul expirării termenului
de valabilitate a actului de
identitate cetățenii se pot prezenta la serviciul public comunitar de evidență a persoanelor la care sunt
arondați cu domiciliul sau reședința cu cel mult 180 de zile înainte, dar nu
mai puțin de 15 zile, pentru a solicita punerea în legalitate cu un act de
identitate.
Există posibilitatea păstrării de către titular a vechiului act de
identitate aflat în termen de valabilitate, până la emiterea noii cărți de identitate.
În celelalte situații sau la împlinirea vârstei de 14 ani cetățenii
sunt obligați să solicite eliberarea unui act de identitate în
termen de 15 zile de la producerea evenimentului.
Termenele de valabilitate ale cărții de identitate sunt:
- Pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 – 18
ani, termenul de valabilitate a cărții de identitate este de 4 ani;
- Pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 –
25 ani, termenul de valabilitate a cărții de identitate este de 7 ani;
- După împlinirea vârstei de 25 de ani, termenul de
valabilitate a cărții de identitate este de 10 ani;
- După împlinirea vârstei de 55 de ani, cartea de
identitate se eliberează cu termen de valabilitate permanent.
Precizăm faptul că
nerespectarea dispozițiilor legale constituie contravenție și se sancționează
după caz, cu amenzi cuprinse între 40 Ron - 80 Ron.
Reamintim că, în baza dispozițiilor Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.
97/2005 cu modificările și completările ulterioare, cetățenii au obligația să
se legitimeze pe teritoriul României cu un act de identitate. Actul de identitate este documentul care se eliberează
cetățeanului român pentru a dovedi identitatea, cetățenia şi domiciliul,
necesar la valorificarea drepturilor și obligațiilor prevăzute de Constituție,
precum şi în celelalte legi şi acte normative.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu