Primăria municipiului
Ploiești, prin Serviciul Public Local Comunitar de Evidență a Persoanelor
Ploiești, le
reamintește ploieștenilor că, în cazul expirării termenului de valabilitate a actului de identitate cetățenii se pot
prezenta la serviciul public comunitar de
evidență a persoanelor la care sunt arondați cu domiciliul sau reședința cu
cel mult 180 de zile înainte, dar nu mai puțin de 15 zile, pentru a
solicita punerea în legalitate cu un act de identitate.
Există
posibilitatea păstrării de către titular a vechiului act de identitate aflat în
termen de valabilitate, până la emiterea noii cărți de
identitate.
În
celelalte situații sau la împlinirea vârstei de 14 ani cetățenii
sunt obligați să solicite eliberarea unui act de identitate în
termen de 15 zile de la producerea evenimentului.
Termenele
de valabilitate ale cărții de identitate sunt:
-
Pentru persoanele cu vârsta
cuprinsă între 14 – 18 ani, termenul de valabilitate a cărții de
identitate este de 4 ani;
-
Pentru persoanele cu vârsta
cuprinsă între 18 – 25 ani, termenul de valabilitate a cărții de
identitate este de 7 ani;
-
După împlinirea vârstei de 25 de
ani, termenul de valabilitate a cărții de identitate este de 10 ani;
-
După împlinirea vârstei de 55 de ani,
cartea de identitate se eliberează cu termen de valabilitate permanent.
Precizăm faptul că
nerespectarea dispozițiilor legale constituie contravenție și se sancționează
după caz, cu amenzi cuprinse între 40 Ron - 80 Ron.
Reamintim
că, în baza dispozițiilor Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 97/2005 cu
modificările și completările ulterioare, cetățenii au obligația să se
legitimeze pe teritoriul României cu un act de identitate. Actul de identitate este documentul care se eliberează
cetățeanului român pentru a dovedi identitatea, cetățenia şi domiciliul,
necesar la valorificarea drepturilor și obligațiilor prevăzute de Constituție,
precum şi în celelalte legi şi acte normative.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu